Sportmassage

Een sportmassage is vaak een stevigere massage dan een massage enkel gericht op ontspanning. Er wordt specifiek aandacht besteed aan bepaalde spieren en/of spiergroepen, naar wens en behoefte van de cliënt/sporter. Maar ook als u geen sporter bent, kan een sportmassage helpen bij een stijve nek, een pijnlijke rug, vastzittende spieren enz.

Bij mijn sportmassages maak ik gebruik van 4 verschillende mogelijkheden:

  1. Herstelbevordering kort ná een inspanning.
    De massage stimuleert de afdrijving van vocht en afvalstoffen uit de spieren. Tevens wordt de bloedcirculatie bevorderd, waardoor de losgemaakte afvalstoffen het lichaam beter kunnen verlaten. Tegelijkertijd voert het bloed ook weer nieuwe bouwstoffen aan die dan goed in de spier kunnen worden opgenomen. De functies van de huid en onderliggende weefsels verbeteren door de doorbloeding en de histamine die vrij komt door de massage. Histamine is een stofje dat zorgt voor de wederopbouw van het weefsel.
    Hierdoor helpt de massage bij: het krijgen van soepelere spieren; minder spierpijn en verhardingen; het lichaam sneller te laten herstellen en veel minder kans op het opbouwen van mogelijke blessures.
    * Het is ook mogelijk om vooraf aan de sport prestatie, indien nodig, een tapeconstructie of bandage aan te leggen ter ondersteuning van een zwakke plek. N.B. Bij de keuze voor een behandeling van 55 minuten, worden de kosten voor het tape- en bandagemateriaal niet in rekening gebracht.
  2. Tussen twee inspanningen in (rustdag)
    Dit is een ontspannende massage. Deze massage kan een belangrijk aandeel leveren in het verwijderen van afvalstoffen (verzuring) en het voorkomen van verkramping. De spieren worden weer soepel gemaakt en in een zo goed mogelijke conditie gebracht voor de volgende actie. De massage zorgt voor verlichting en bespoedigt het herstel.
  3. Preventie / Blessure behandeling
    Deze (stimulerende) vorm van sportmassage vindt plaats vóór een training of wedstrijd en is erop gericht om de sporter zijn/haar sport zo goed mogelijk te kunnen laten uitoefenen en de kans op blessures zo klein mogelijk te laten zijn door:

    • Een gerichte, voorbereidende massage om de doorbloeding te verbeteren en de spieren (ondersteunend aan de warming-up) voorbereidt op de komende prestatie;
    • Indien nodig een tapeconstructie of bandage aan te leggen ter ondersteuning van een zwakke plek. N.B. Bij de keuze voor een behandeling van 55 minuten, worden de kosten voor het tape- en bandagemateriaal niet in rekening gebracht.
  4. Een combinatie-vorm van de hierboven 3 hierboven genoemde manieren.
    Dit is de meest effectieve manier van sportmassage om blessures te voorkomen en de spieren de optimale zorg en aandacht te geven.

U kunt kiezen uit

DuurTariefOmschrijving
25 min.€ 32,50Mogelijkheid 1 óf 2 óf 3
55 min.€ 65,-Mogelijkheid 1 of 2
  • Mogelijkheid 4: Deze gaat in overleg, waarbij voorafgaand aan de behandelingen in het cliënten-dossier een tijdspad vastgelegd wordt, afgestemd op de planning en behoeften van u als cliënt.
  • Alleen tape- en/of bandageconstructie: Het is ook mogelijk om alleen te kiezen voor een tape- en/of bandageconstructie. De kosten hiervoor zijn €15,- per behandeling.

Sportmassage

Sportmassage

Sportmassage

© 2020 - Sanne's Aandacht Voor Jou
Naar boven